second day dkt kampung (part 2) second day dkt kampung (part 2)

around 5pagi terseda , rply text aren . bangun2 teros mandi wajib . brbbb ! sejuk gile dkt kg nie lagi2 mndi pagi kan . kua dr tands wah , da mcm cite p.ramlee da ramai juga yg tunggu aku mndi , mmg lah lame mndi wajib lagi kan korg kne lah faham . slmt tndas dkt kg ade 5 . tp yg paling best dkt tmpt yg aku mndi nie . tengok fon lagi ade text aren around7 lebih , aihh mamat nie bangun pagi smbyg subuh ke ? berkate dlm hati , hm ntah lah . after tu abah ajk pegi breakfast dkt kedai tepi sawah . wahh , nyamun je rase . tapi hati still sedih . balik dr breakfast amik yasin bace tepi atok . oke air mate jatuh lagi bile dkt dgn atok . atok , eiya mcm rase ta pecaye atok da pergi . umo atok skng pun da 92 . abis bace yasin oke air mate jatoh lagi , tudong terime kasih sebab lap kan

time da mandi kan jenazah and na kapan kan , dkt dpn tu ramai2 tengok . omg ! tiap2 saat mcm nie lah ramai hujan banjir melanda kan . oke aku pun menagis lagi , mate nie ha da bengkak da . before mayat tutop muke pak imam suruh sape2 ank or cucu na cium sila cpt , sume macekk2 aku and pak ngah cium lah . maaf kan eiya atok iya ta dpt na cium atok sbb pak imam ckp sape2 jatoh kan air mate jgn ciom atok . air mate eiya time nie laju sgt atok , last lah time tu tengok muke atok lps nie atok da tade dpn eiya da .  ini kenyataan ! aku rase lemah sgt time nie , rase na pengsan , pening sgt sbb byk menangis mama ckp . time nie aku pelok lah sape2 yg ade dkt sebelah aku , cik su . oke sangat sedih time nie . dulu arwah nenek , skng atok pun ikot nenek pergi juga . atok sgt syg dkt nenek kan , tiap2 kali iya balik kg mst atok ade ckp psl nenek . hm atokk after nie kampung ta meriah da

lepas jenazah da masok van , pergi lah kubur naek kete . da smp kubur , da na tanam tu oke nangis lagi . omg ! ta tahan sgt time nie . air mate dr td tana stop knp ? abg ejal da alolo . grr ! tudong da basah kuyup dr td da bole perah da tahu . da siap tanam , bace doa . kubur atok dkt dgn kubur arwah nenek . abis bace dkt kubur atok , pegi singgah kubur arwah nenek . nenek meninggal 9/9/09 . time puase . now , atok pulak ikot nenek pegi sekli . eiya doa kan atok same nenek di tempat kan di tmpt org yg beriman . aminnn . air mate jatoh lagi , haihh asl tana stop kan ? teresak-esak aku . terigt pulak kenangan dgn arwah nenek . after da berdoa tu balik ruma . alhamdulillah slmt juga kebumi kan atok


            gmb ats nie , kubur arwah nenek , yg atok punye ta bole snap sbb baru meninggal kan

1 comment: