first day dkt kampung (part 1) :'( first day dkt kampung (part 1) :'(

sampai2 je ruma , cpt2 kemas baju bagai . oke balik naek kete along , abg ejal naek kete dea sbb dea bawak mmbe balik kg . aku terigt omg ! aku ta mndi wajib lagi mcm mne aku na cium atok and na bace yassin nanti , aku kotor . da sampai kg around 10 lebih , ramai gile org kan . aku teman kan kak lin bace yassin aku just tgok je , ta bole na bace . bile macekk aku bukak kain dkt muke atok , oke air mate jatoh lagi , lap lah pakai tudong .

da pukol2 pagi , yg bole tido kak lin and nana . aku ta bole tido . dkt kg nie ha ramai gile lah kan saudare mare dtg , so tmpt tido pun tido lah merate-rate . ade yg tido dlm homestay , dkt pondok pun ade juga , ha yg ta bole bla abah aku tido dlm kete . hee . ala sume nie just tido skjp je na ade kan tenage for esok kan . aku dudok dkt tangge dr jauh tengok atok . terbayang2 kan last aku jage atok dkt hospital time hari jumaat , aku lap kepale atok , urut atok , lap mate atok bagi bole bukak and atok berjaye bukak mate . aku say hye and peace dkt atok saje na happy2 kan atok , atok gelak tapi ta bermaye . eiya ckp 'atok nie eiya ingat lagi kan' atok just ckp ingat . suare dea ta bape jelas da . ramai yg dtg time dkt hsptl , sume ckp aku nie cucu yg baek jage atok , mmg aku syg atok lah dr kecik lagi . if balik kg org first iya mahu jmp atok . mahu urut atok , atok sangat lawak lah . suke buad lawak bodo bile ade cucu2 dea . now sume tu da tade just tinggal kenangan saje . aku teringat atok kne ikat tangan dkt hsptl sbb atok degil tana pakai wayar bagai dkt tgn and hidong dea , dea mst na cabot . aku menangis banjir gile tgok atok time nie . aku selalu jugak ckp dkt telinge atok 'atok nie ubat tok bagi atok sehad , atok jgn usik ea' menangis lagi . ta sanggup na tengok . kdg2 atok menangis


yg teman kan aku text dr mlm smp pagi nie aren , dea ckp dea tana tinggal kan aku nt u sedih and sunyi . thanks aren  terlelap juga around4.30 . text aren aku ta reply . sorry u .

gmb nie arwah atok , before atok meniggal mama de snap pic nie time dkt hsptl , time nie belom kne ikat tgn lagi  

No comments:

Post a Comment