Cerita mase di Kem PLKN Jugra Banting :) Cerita mase di Kem PLKN Jugra Banting :)



Hari Pertama , 1jan2012


Okay bangun pagi around 7am mcm tu siap-siap bagai . Then col si Ilmi alahai dia tak wake-up lagi :/ dah tu dlm pkul 8.40 gerak tempat berkumpul yg lapor diri . Aku ajak mama dgn abah hanta aku sampai Banting , so aku tak naek la bas . Lame jugak perjalanan ke Banting tu . Dah sampai okay kawasan dia dalam sgt okay dkt dlm2 ladang kelapa sawit mcm tu , slmt ade line fuhh lege denn . Sampai2 daftar dulu . Dah siap daftar mama tunggu aku then salam mama kak lin time tu aku dah nanges . Alahai sedih tahu mcm lame je dkt situ :'( Lps tu mase lunch mkn dkt Dewan Makanan . Okay tade membe time tu buad la muke ta malu kan . Makan time nie sedap lauk ayam berempah yummy . Lepas lunch grk surau smbyg zohor then amik beg roda pergi dorm . Berat nak mati beg aku weh saba jela :Aku dpt dorm Delta1 blok D1 , alahai jauh okay second hujung . Masok je dlm dorm me like 'wow' okay cool . First tmpt aku pilih semestinya bawah kipas . haha . Lps da pilih tmpt semua pergi mandi okay segar je . Lps tu tade ape yg menarik . Dapat mmbe 2org melayu name Tasha dgn Shaza time first day . Fon tak kene tarik lagi memanjang je aku text ilmi . Thanks sayang :-*

Hari kedua , 2jan2012


Malam tu awal2 dah set alarm wakeup pukul 5pagi okay . Mata panda la aku kan O.o mandi then pergi surau before 5.40 da kne terpacak dkt surau . Lps tu brkumpul dkt padang markas namenya , berkawad basic pagi2 tu . Alahai sho sleepy kdg2 aku pejam mate time berdiri tu . Habis tu pergi breakfast 7.30am , perot pun da brkeroncong . Balik dorm pulak okay time nie syok dpt berkenal dgn mmbe . Macam2 jenis kawan aku dpt 1Malasyia okay . Tapi yg nie special aku dpt mmbe baru lagi name Amy, bdk Subang . Dia byk persamaan dgn aku tu yg syok mmbe dgn dia , katil dia dpn aku so sng la kan . Lps dr tu aku dgn dia berkepit je pergi mne2 . Dia ade ckp dkt aku 'Aku nak rapat dgn kau jela smp habis kem, sbb nak cari kwn rapat dkt sini cari dlm 2,3 dah okay' aku just okay mmg aku suke mmbe dgn dia , lagi pun dia okay . Lps tu ade perjumpaan dkt dewan la bagai . time nie ta syok mane pun . Time nie la lawok tengok wira da ramai botak , aku tgok bile dorg da botak muke semua serupa je . Funny k! haha . after lunch 12.30 pergi solat zohor dan balik dorm mandi . Time nie aku jadi ta malu mandi bole pulak nyanyi kuat2 . Si Amy dkt bilik mandi sblh dia pun join nyanyi kuat2 . Lagu dangdut pulak ktorg nyanyi . haha . Lps mandi cuci baju . Bile siang sumpah panas weh wa ckp same lu , bahang gile sbb tmpt aku nie jurulatih ckp dkt dgn Pantai Morib . Fuh skjp je da hitam -.- After that blablabla solat asar , mkn ptg pkul 4.30 mkn mlm 6.30 , solat maghrib dan terus solat isyak . Mlm ade perjumpaan lagi dkt dewan . Ngantok je jurulatih dkt dpn tu ntah potpet ape la kan dlm hati berkata cpt la balik dorm . Dah balik dorm ape lagi tido la . Tak lupe okay text Ilmi :)

Hari Ketiga , 3jan2012


Time nie gua nak cite gua dpt barang free dari plkn bro . LOL .First test2 baju, sua kasot bagai . Dah tu baru amik barang ye . Time nie syok dpt knl2 dgn wirawati dorm2 lain . Sini gua nak cakap , gua dah terbiasa pulak time tu ckp bhasa Sabah bahh . haha . Tak tahu knp sbb menarik kot dorg ckp unik. Time nie jugak jurulatih bwk bebudak Delta pusing satu tmpt kem tu , jurultaih nak bg kenal kwsn2 larangan wira dgn wirawati dan bagitahu ape name2 tmpt dkt situ . Jurulatih nie muke garang dowh tapi lawak nak mati . Pecah perot aku dgn jurulatih nie . haha . Funny k! Masok hari ke-3 nie pun mknan still sdp2 , aku byk mkn time nie sbb kne terkejar2 kesane sini smp lari2 la . shoo tired k . Lps mkn ptg tu pulak ade perjumpaan wirawati dkt Dewan Terbuka . Time tu pulak kne pakai terus bju sukan , sua sukan , kasut sukan same tdung biru like pengawas sekolah . Sumpah malu okay dgn baju tu size M , size S tade ckgu ckp , menggelebeh jela baju aku tu , baju tu takat peha da na smp ke lutut . Labuh kan ? Time berkumpul nie pulak wirawati kne duduk belah dpn wira dkt blkng . Ade pulak mention name aku kne naik atas pentas sbb kne check medic . Ade pulak aku dga suara wira time tu jerit batak ckp ''Fauzia Latif fuyoo ade pnyanyi'' aku da errr -.- lps da naek pentas tu dctr tny last attack asthma bile aku ckp la darjah6 then teros dctr ckp ''siap2 packing barang awak kne dikecualikan'' me like haa ? suke tu suke dpt balik tp lol da lame kot ta dtg asthma . Ah biar kan jela . Lupe nak ckp muke dctr tu macam Randy Pangalila , tapi gua tak minat pun jellyjelly k . haha . Aku ckp dkt Amy yg aku kne dikecualikan nanti tetibe dia da nanges , aku err pujuk2 la dia , kesian dia ok nmpk sgt dia iklas kwn dgn aku dkt situ :') Da tu daftar pulak masok kelas utk esok . Aku dpt kelas kumpulan5 . Tade mmbe aku terpisah dgn Amy la :/ After that dpt lirik lagu Khidmat Negara . Semangat okay aku nyanyi , bebudak dorm aku nie la mentang2 aku suke nyanyi dkt dorm dorg suruh aku nyanyi kuat2 . haha . Ade pulak time lps nyanyi tu buad demo cara2 kms katil . Okay sebijik mcm askar cara kemas dia but plkn sng sikit la . Jurulatih tu suruh start esok smp hbis kem kne kemas mcm tu . Fuh gile ahh kan tiap2 hari kne kemas mcm tu, bebel dgn mmbe2 sblh aku . haha . Mlm pulak ade tayangan cerita dkt dewan terbuka tu , cerita pasal ape ntah tp aku tido kot time nie , cerita tu lawak mmg lawak lame2 ngantok smp ramai wirawati da tido , tapi cover2 tido mcm aku jugak . haha . Fon dah kene tarik time nie sedih weh , rindu awak ilmi :( lps tu balik dorm alahai fon tade tak biase , susah nak tido lame2 terlelap jugak zzzZZZZZ

Hari Keempat , 4jan2012


Today aku lmbt wakeup mane tak fon tade kan ta set la alarm, tp memalukan je org india sblh aku bgn awl dr aku . Kau nie pun sharmila deyyy asl ta kejot kan aku . haha . Bgn pkul 5.15 terus pergi gosok gigi,cuci muke . Ta mandi okay time tu sbb ta sempat nanti nak terpacak dkt surau before 5.40 , tgok la bilik mandi semua full . Nak pakai bilik mandi dorm sblh gua tak minat dgn bebudak dorm sblh bebajet jela lagi2 si bontot besa tu err -.- lps subuh tu kumpul dkt padang markas tetibe dada aku sakit gile weh ta tahan time tu ta tahu la knp kan then aku agkt tgn pergi tepi rest . time tu dorg semua tga buad senaman ikotkan nak je join time tu tp sumpah sakit dada . Air mate aku da takung da :'(  Habis tu pergi breakfast , balik dorm dan siap2 pakai baju class berkumpul dkt padang markas tu lagi . Time nie kasot class aku nie longgar pstu sakit sbb keras la kasot nie nak je aku kaki ayam hoi -.- aku berkumpul la dkt kumpulan class5 aku . Alahai tade mmbe tapi nt masok je mst ade mmbe . Dlm class tu ckgu tu suruh knl kan diri masing2 . Time dlm seminggu nie ckgu ckp belaja pasal kenali diri kita macam mane . Macam menarik kan ? Dah masok class tu ade pulak bahagikan kumpulan lagi . Aku dpt kumpulan3 . Banyak bebudak Sabah lagi . Time nie aku pendiam , tapi da ade wirawati borak2 dgn aku aku jadi la ta diam. Aku dilantik jadi penolong , Captain aku org Sabah igt kan islam tapi kristian wok tp muke mcm melayu je . Dalam class tu jugak dada aku still sakit haihh tahan jela kan . Ade rehat pukul 10.30pg breakfast lagi masok class balik , hbis class pkul 12.30 time lunch . Tapi aku ta lunch gentle tade selera , dada sakit aku pergi medic sorg2 . Ade jurulatih tu ckp ''laa muke bdk sakit pagi tadi la'' , aku buad muke blur je . Nurse yg rawat aku tu igt aku asthma ke ape , aku just ckp dada aku sakit tetibe dia teros bg aku gas . Aku err pakai jela . Sekian lame ta pakai gas . Pstu bg mkn ubt eeyurk ta sedap k then aku balik dorm . Solat zohor aku tertinggal time tu ta larat , rest jela dlm dorm . Around 2.30 ade meeting Delta dkt blok D2 . Bebudak yg aku dgn dorm aku anti  err -.- Time tengah meeting2 tu ade lagi mention pengumuman name aku kne pergi ke medic skng dah tu cpt2 pergi . Yang nie berdebar jantung den sbab aku kne naek van weh nak kne hanta pergi klinik dkt luar . Apahal smp mcm tu skli mcm kronik sgt je sakit aku . Aku dgn 2org wirawati dgn 4org wira naek van tu menuju ke TLDM Banting . Kbykan dorg nie astham , Lol patot la aku kne ikot skli mne ta tadi kan aku kne pkai gas . Bile name aku kne panggil masok dlm bilik rawatan tu , dctr tny bile last attack then jurulatih tu mnyampuk ckp baru td siang dia pkai gas pastu dctr pulak ckp ''awak dikecualikan , takot ape2 terok jadi nanti lagi susah'' aku just hm okay . Da balik tu time dkt kem pulak aku sibuk ke pejabat la kne isi borang pengecualian la . Pergi medic balik yg lawak ye ade sorg wirawati nie comel aku fikir kan org kristian , dia ckp dkt dctr ''sy gatal2 la leher bile pkai tdung , kalau ta pakai bole tak'' nurse dgn dctr gelakkan je dia . Dctr ckp nie sakit manje je nie name ye . Aku just senyum je dkt dia . hehe . Balik ke dorm pulak aku ckp dkt mmbe2 dorm aku yg mlm nie aku balik . Dorg semua sedih termasuk cina india tapi Amy lagi sedih dr smlm diam ta byk ckp sgt . Aku siap2 packing kemas2 beg brng2 . haihh sedih pulak rasenya nak tinggal kan dorm nie sumpah best bile dpt tido ramai2 mcm nie rase meriah ta sunyi . Siang tu kne berkumpul lagi , time nie aku manje2 dgn Amy , sedih je dia dr td kan . Dah mlm pulak ade Majlis Suai Kenal , majlis besar-besaran tapi aku ta dpt join sbb mama da smp around 9mlm mcm tu . Amy yg teman kan aku amik barang2 dkt dorm . Lepas tu aku pergi dewan salam dgn mmbe2 dorm , dorg smpt lagi tulis dkt kertas num fon dgn email fb . Thanks korg :') Time tu aku dah nanges da bile hug dgn salam dorg , lagi2 Amy . Thanks korang utk semua , korang mmg best , even aku knl korg dlm mase bape hari je tapi korg cool k . Mama dgn abah dah tunggu lame dah dkt office , yg best ye si Myra kecik ikot mama bawak whoee sayang kau lebih la myra . Masok je kereta alahai air mata still bertakung best sgt okay . Aku tak kan lupe kan semua kenangan dkt kem plkn nie :')
                                       
 Padang Markas , setiap pagi kene terpacak dkt sini

Dorm , kene kemas macam tu la .

Dewan Makanan 

Try pakai kasot semua then gmb kanan ambil pakaian dan barang2 plkn.

Dewan Terbuka 


Flying fox fav aku ta dpt rase hoi , tapi tak mengapa.


*Gambar diambil di FB : Kem PLKN Jugra Banting 

1 comment:

  1. walaupun bru baca skrg n ik dh lmbt, but my father kerja kt sna. skrg dh pencen dia hihi

    ReplyDelete