ce cerita cinta saya (part 1) ce cerita cinta saya (part 1)

He is my first love even dea lelaki yang ke-7 yang aku pernah couple iaitu Mohd Ilmi Firdaus Bin Mohd Yusof . kenape eiya cerita about tambi nie , haihh rindu tahu mase dulu . oke mahu start short story nie :)

semase 9/12/2007 around 2pm, 

da 3tahun berlalu tahu zaman form1 nie . time nie ade weeding dekat sebelah perpustakaan negara tu , then habis dari weeding tu ajak abah pergi jalan2 sekejap dekat Taman Tasik Titiwangsa . wah memang rezeki aku la kan pergi sini . then ade la satu geng mamat nie follow aku , my sis and my cousin nana dari belakang . kebetulan pulak dekat titi time tu ade juga weeding . jalan2 pusing satu tasik oke geng mamat nie still ikot . aku tengok la belakang usya satu2 muke dorg . oke aku minat dekat sorg mamat nie , baju kemeja hitam sebab comel tahu . hehe . then da penat berjalan kami bertiga dudok la dekat satu kerusi . mama dengan abah dudok jauh sikit dari tempat kami . then geng mamat nie pun stop dekat tmpt dudok kami . then ade la sorg mamat nie yang start datang dulu , err rizal name dea . haha . aku in the middle between my sis and nana . rizal nie sebok dok tny name aku bagai then aku nie buad la sombong kan , si nana yang tolong cakap kan name aku .
 then ha si baju hitam datang pulak , eh comel tahu dea nie kenet je . dea tny name aku then aku buad pekak , dea bole pulak cakap aku bisu . then dea mcm2 tny . hehe . gatai noh . tape single kan time tu . dari sini aku tahu name mamat nie Ilmi , first igt helmi la , sbb ta pernah lagi dengar name Ilmi . best beborak dgn dea even baru knl , mcm da lame knl . after tu da na gerak balik dea ade minta num aku , then nana bole pergi cakap dekat mama aku dea cakap ade budak na num eiya . mama just senyum je la . haha . oke aku fikir na bagi ke ta , then aku bagi tapi yang nie ta bole bla , na mntk num aku tapi fon ta bawak sbb dea catering kan dekat weeding tu , then dea suruh aku save num dea nanti aku mzcol . ohh oke baik lah . before balik dea senyum , omg comel tahu . then yang celah nie ta bole bla , dea bubye aku , aku pusing la belakang , err da hampir tersungkur aku sebab jalan ta rata then syok sgt bubye dea . haha . memalukan je -,- ( titi tempat kenangan kami)

around 8pm ,

text dea and cakap nie yang tadi jumpe dekat titi . then lame gile text dea malam tu , oke best sgt text dgn dea . and ade satu mase nie ha , oke da sgt na menjiwang dgn aku bagai . haha . tahu ape ? dea ayat aku kot . haha . tapi ta tahu knp dalam mase yang same aku accept he as my boyfiee , eiya kau ta fikir ke dea tu jauh dudok nun sane ampang ? macam setia pulak ? jujor ke dea dengan kau ? ikhlas ke dea ? macam2 yang aku pertanyakan . err , tapi aku nie ha da syok sangat main terima je ta fikir padah yea kan . tapi nana cakap da jodoh , nanti lame2 krg bahagia la . oke baik la -.-

bersambung.....


No comments:

Post a Comment