27 mac 2011 27 mac 2011

awal2 pagi mama da kejut dari tido around8 , mama pesan suruh kemas rumah bagai sebab mama na keluar pergi hospital . mama na tengok ruma clean and clear lepas balik dari hospital . aku yang baru melihat dunia just angguk je la after mama da pergi aku sambung buad peta dunia balik zzZZZZZ

OMG ! jam suda pukol 10.30 bangun je cuci muke then kemas bilik , wah da cun da bilik aku da kemas , then cepat-cepat amik baju sekola yang na basuh , baju kotor bagai dlm baldi dkt toilet . sambil basuh baju bagai sapu ruma then mop . ha amik kau buad keje nie sume sekali jalan memang penat la kan , fyi keje nie sume tiap2 minggu hari ahad aku kene buad -,- if mama baek hati dea lupe la suruh aku buad sume nie . sambil tu bukak radio kuat2 ha baru syok sikit buad keje ade lagu kan . haha . after da siap sume nie sidai pulak baju dekat balkoni , selamat ta panas lagi time aku sidai tu . after da siap sume tu mandi then jadi cleaner dekat bilik air pulak . gosok jangan ta gosok , gosok dinding lantai bagai . da lah badan lenguh2 sebab semalam merentas desa kan . haiyaa . after da abis mandi keje seterusnya tiap2 hari aku kene buad iaitu lipat baju , ohh ini perkara biasa sebab keje nie dudok je oke la pada keje2 td . ohh terlupe perot melalak mintak di isi . haiyaa . macam nie la hidop dudok sorang2 dkt ruma , ade roti canai malam tadi still bole makan so panas kan then makan . kenyang sikit . around 12.30 mama da balik , macam biasa la dea bagi kepujian ''bagos ruma bersih macam nie hari-hari kan bagos bole ringan kan beban mama'' . ohh oke baiklah mama , penat tahu -,-

if tiap2 hari macam nie memang ta patah la kan pinggang aku -,-

No comments:

Post a Comment