Suda setahun berlalu penyakit dulu :) Suda setahun berlalu penyakit dulu :)

alhamdulillah , penyakit dulu da pun ta dtg balik . suda setahun berlalu ohh penyakit aku yg dulu . hope sakit tu ta dtg balik ohh . aminnn :) ohh yea mahu imbas balik macam mne bole terjadi penyakit kulit aku yg terok dulu . ha first after balik dari kem at Ulu Yam , kem for bebudak PMR and SPM . Kem nie kem tusyen aku . Balik dari Ulu Yam nie lah badan gatal2 . Ta tahu knp . Mengadu at mama sbb gatal dea ta bole tahan . Mama bawa pergi clinic .Doctr just bagi ubat sapu and pil . Tapi da seminggu still gatal . Time tu puase pulak tu . Sampai gatal2 yg aku garu tu ade parut ohh . Sedih gilerr . Lagi2 parut at pipi belah kanan and kiri terok ohh . Mama ade cite at jiran2 about penyakit nie sbb mama pun ta pasti penyakit aku nie sgt lah pelik kan . Ramai org ckp aku ade kayap , ade org ckp aku kene buad org lagi lah kejam ohh . haha . org2 tua tahu lah kayap tu aku lagi lah ta penah dengar ohh . Kene jage pantang mkn , basuh baju aku kene basuh asing and aku kne selalu pakai kain batik . bhahaha . Yg sedih kan korg tahu time raye tahun lps macekk2 aku panggil aku budak comot . tahu ta sbb ape dorg panggil aku comot ? sbb pipi aku nie ha ade parut nmpk lah comot . sedih gilerr tapi buad slambe jea . Raye pertame aku main makan jea semua tapi menyesal pulak sbb mkn ayam lah yg menyeksa kan penyakit aku nie . ayam kan gatal . after tu aku ta mkn tapi tgok jea lah org mkn rendang yg sedap tu . meleleh air liur tgok . haha . Ha time raye at perak pacekk aku ckp ade org kg pandai berubat penyakit kayap nie . mama bawak aku pergi berubat at situ . Korg tahu ta gatal aku tu smp ke aku punye ehem ehem . haha . so macekk yg berubat kan aku tu selak lah kain aku kan ? mak oit time tu segan gilerr . selamat tu macekk bkn pacekk yg berubatkan aku tu . cara2 berubat kayap korg tahu mcm mne ? aku tgok macekk tu kunyah buah ape lupe lah , haha , after kunyah macekk tu sembur yg macekk tu kunyah at tmpt gatal aku . Ya allah , tuhan je lah tahu betape perit yea aku rase , bkn ape buah tu pedih sgt . menangis aku time tu . Yg lawak time tang macekk tu na sembur at aku punye ehem ehem aku da geli dr nangis tetibe gelak . aku nie kan cpt geli , macekk tu ckp ape 'jgn lah geli buad biase jea' haha . ta bole lupe time nie . haha . macekk tu da tgok aku punye dulu , if ta org first mst suami aku lah . haha . tapi macekk tu da rasmi kan . haha . haih lucah kan kau eiya ? oke lupe kan . due hari aku berubat at macekk nie . Raye tahun lps langsung aku ta dpt na melaram ohh . ta bole na pakai bedak at muke sbb nt kuman kne pipi aku nie . After tu balik KL tp stlill gatal lagi . Mama bawak pergi doctr pakar kulit pulak , doctr tu ckp nie bkn kayap , tapi penyakit kulit ape ntah name dea . Doctr pesan suruh jage2 diri sbb if terok sgt bole jadi Cancer Kulit . Aku ta na doee kanser bole bawak maut . After doctr bagi ubt dea ckp if ta elok lagi dtg lagi buad terapi setiap minggu sbb lebih mudah tapi agk mnyeksakan . Haihh . Aku dga da tkot da . After bape minggu tu aku da jadi oke sikit dr dulu . Dulu mama dgn abah bkn main risau psl aku , smp abah amik cuti ta keje semate2 na bawak ank manje dea nie pergi clinic . hehe . Syg mama same abah . Muah Muah :* now penyakit aku da ta rase sgt . If aku mkn bnde gatal byk2 just gatal sikit lah . Parut2 at badan aku dulu pun da kurang . Alhamdulillah . Pjg gile kan story aku nie . Oke nie je mahu share same korg . Ohh bawah nie lah gmb muke comot aku . ade parut at pipi kanan tu . haha :D

No comments:

Post a Comment