-.-'' -.-''

after balik sekola dlm pukol 1.20 ade org pakai num ape ntah call aku and then aku jwb :

aku : hello sape ney ? (suare garang cz tade mood ney . haha)
dea : hm , ta igt ke suare ney ? (suare lembut pulak)
aku : ney sape ek bule ta ckp cpt ? (haish org mahu tukar baju sekola ney)
dea : ney emy lah (terkejot juga cz suare dea slow lain mcm jea)
aku : ohh hah . knp ney call ? and num sape pulak ney ? (dengar suare dea mcm lain mcm jea)
dea : ney num kwn , fon emy da jahanam da time excident smlm .
aku : ha excident ? bile terok ke ? (asl lah aku ney na takot semcm jea ohh)
dea : eh eiya bkn da tahu ke ?
aku : tahu ? satu ape iya ta tahu . dr mane pun iya na tahu ?
dea : lah emy da suruh along or boy gtau . dorg ta gtau ke ?
aku : lah iya da lame ta contct dorg cz busy exam.
dea : lah yeke . dorg tipu emy lah tu ckp da gtau .
aku : hm , yela tu. (yea yea lah kau kan)
dea : smlm time balik sekola emy na pgy isi minyak moto tetibe ade org langgar emy and bla cmtu jea . slmt   mmbe2 emy tolong slmtkan emy and bawak teros pgy hsptl.
aku : now ta sekola lah ea ? (nak jadi ape lah dgn kau ney)
dea : doctor ta bg sekola smp raye haji . after raye haji kn spm .
aku : oke . terok ke ?
dea : just patah tgn kanan , kaki bengkak and kepale da ta btol da . ta bape igt sgt tp slmt emy igt at iya lagi. (yg ayat blkg tu suare agk manje . gedik lah kau!)
aku : yea yea jea . lah mcm mane mahu jwb exam nt tgn kanan patah ?
dea : ntah lah ta tahu lah .
aku : hm, lain kali jage diri elok2. (na tana jea ckp ney sbnrye)
dea : na buad mcm mane bende da jadi.
aku : abis skng mcm mne ? (ta tahu na tny ape lagi)
dea : baring jea lah
aku : oke lah tuh ade hikmah sebalik sume ney sbb bule dudok rumh jea tade lah merayap jea kan .
dea : perli emy lah tu . bosan lah dudok rumh jea . mmg ta bule jalan pun . kaki terok jugak .
aku : haish . mcm2 lah . eh mahu ckp ape lagi ? (da ta saba mahu bukak baju sekola ney)
dea : hm, ta mahu ckp ke ?
aku : tade lah just busy skt ney and mama panggil suruh lunch (kuat tipu tuh padahal tade mknan lagi pun)
dea : tade pape da mahu cite ney jea. (dengar suare sedih and slow jea)
aku : ohh oke . take care . bubye !

after tuh aku letak . kesian jugak at dea . simpati jugak aku dengar . jangan smp mama dea call aku pulak suda . ta tahu na ckp ape same mama dea nt . dea yg buad aku kn dulu . so , biarkan jea lah . dulu bule lah iya risau gilea pasal bnde buruk yg jadi at dea now biarkan jea lah .

No comments:

Post a Comment