24 mac 2011 , injection yang berbisa -,- 24 mac 2011 , injection yang berbisa -,-

cerita yea bermula begini , around 3.30pagi

sakit perot ingat kan dalam mimpi je sakit perot tu tetibe tersedar dari tido rupe-rupe yea sakit peot sengugut . tahan-tahan je la kan but still sakit lagi memang kali nie ta bole tahan la . ta pernah sakit mcm nie sekali . still try untuk tido tapi ta bole macam-macam cara da aku tido . ha amik kau sume bantal , teddy bear aku sepak2 ta tahan memang macam orang gile da aku pagi tu . menangis pulak da minah nie sebab terlalu sakit . oke kaki aku kebas ta bole na berjalan sebab aku na pergi bilik mama bagitahu mama bende nie sebab ta tahan gile . ta bole jalan aku mengesot pakai lutut aku je la kan pergi bilik mama selamat bilik mama bukan jauh macam 10batu . datang-datang dekat mama kejut kan mama suare teresak-esak menangis kesakitan . aku cakap perot sakit gile sengugut nie , papa pun tersedar . mama cakap terok sangat ke sakit tu , aku cakap la sakit gile ta pernah sakit macam nie . mama tengok muke aku pucat pagi tu then mama bangun and cakap jom pergi hospital and mandi . aku teros amik tuala and gosok gigi . try berdiri tapi err ! serious kaki kebas satu badan aku jadi lemah rase na pitam pun ade time tu tuhan je la tahu -.- 

around 5.30pagi

time turun na pergi ke kete mama pimpin aku . mama bawak kete laju gile time tu hujan lebat pulak pagi tu aku da risau da . dengan trafic lampu merah mama pergi langgar je . haihh . mama nie pun if na cepat pun agak2 la kan . hospital ta jauh pun dari ruma kite kire 6minit sampai la kan . sampai-sampai pergi teros wad kecemasan , nie yang aku takot nie . mama bukak kan pintu and nurse teros dtg tanya mama oke ta anak , mama cakap aku ta bole berjalan then nurse tu pergi bawak katil tolak then aku cakap aku ta na katil tolak tu buad malu je mengalah kan orang na bersalin je kan . then nurse bagi aku wheelchair . mama pergi cari tempat parking . nurse tolak aku pergi tmpt dafta . after daftar tu sume tunggu la giliran . mak oit sumpah aku da ta tahan sakit nie rase na je pecah kan rahim aku nie bole pulak na kne tunggu . first masok bilik satu . after check2 doktor cakap ade masalah dekat ovary aku , bukan sekali aku sakit sengugut nie tiap2 bulan tapi kali nie memang tersakit sgt . dea cakap pasal ovary aku da takot da . haishh . ovary tu penting bagi perempuan kan . then abis bilik satu tunggu lah lagi giliran masok bilik dua pulak . masok2 bilik dua just raba2 perot aku selamat doktor gurl kan . hehe . then dea suruh aku pergi bilik seterusnya . ha time nie aku ta suke and paling benci . aku rase na je lari balik rumah je kan . masok bilik yang nie aku agak2 aku da bole jalan aku jalan la kan sebab ramai pulak orang tengok aku pakai wheelchair mcm peaskit da terok je kan . malu malu . time da giliran aku , aku sebok2 tny mama , sakit ta ma sakit ta ? mama cakap if amik darah ta sakit . oke aku try kuat kan diri . nurse cek2 urat dkt tangan aku , then dea cakap urat aku kecik , then cari pulak urat dekat lengan aku ade yang besar sikit . then dea inject aku dekat situ . err ! aku benci jarum tahu ! aku pejam kan je la mata aku tana tengok , if aku tahu bende mcm nie aku tana jejak hospital da . aku pelik lame yea dea na amik darah , sumpah sakit . last2 aku bersuare ''asal lame sangat bang?'' opsss abang pulak . malu lagi . then abg doctor tu berkate ''ohh masok kan ubat memang lame sikit dik'' babiiiii , patot la sakit dea bukan amik darah tapi masok kan ubat . masok kan lagi sakit dari keluar kan . grr ! aku dapat bayangkan mcm mne aku sakit suatu hari nant , inject nie la bnde yg wajib kne ade setiap hari . OMG ! benci benci jarum ! after da inject tu sumpah tangan aku pulak kebas , tadi kaki nie tangan saboo je la kan . da amik ubat bagai , doctor tanya na x-ray ta . aku cakap aku tana , da sakit mcm tu baru na x-ray kan , terima kasih je la doctor .tangan kanan aku da kebas , rase bengkak . asal la mcm nie kan , aku fikir balik kan bagos aku ta bgtau mama aku ta sakit tapi nanti mst kne pergi sekola , if sakit dekat sekola lagi susah kan . then ade lagi check2 yang biase2 . after da selesai semua around 8.30 balik ruma . inject tadi mengantuk kan da sampai ruma ape lagi zzZZZZZ

9malam pula ,

still sakit pergi clinic pulak , sbb dekat hospital dea just bagi injection ta bagi ubat pil , podaa hsptl tade ubat . tangan still lenguh and rase bengkak lagi . after check2 doctor pun cakap mcm dkt hsptl td , masalah ovary , rahim aku nie ha doctr suruh jage elok2 aset penting organ perempuan . hehe . baek lah doctor ^.^ after da amik ubat then chaloww . haihh . macam2 aku kne pergi sane sini . thanks mama sebab risau kan eiya , hantar kan eiya pergi sane sini even inject tu menyiksakan eiya tana pun pergi mane2 act , eiya just mengadu sakit tu je . hehe . thanks mama :)


No comments:

Post a Comment